بانوان یوونتوس آرشیو خبر ها
اینجا تورین است؛ صدا و سیمای زلزله دختران یوونتوس

اینجا تورین است؛ صدا و سیمای زلزله دختران یوونتوس

دیگر عادت کرده‌اند هرازگاه بمبی بترکانند و یکه‌تازی‌شان را تیتر اول رسانه‌های ورزشی کنند. فرشته‌های دست‌نیافتنی‌ تورین آنقدر خودشان را به کانون توجهاتِ عمدتاً بی‌توجه هواداران فوتبال در ایتالیا تحمیل کرده‌اند که کمتر کسی است که پیگیر اخبار فوتبال ایتالیا (ولو فوتبالِ پرطرفدارتر مردان) باشد اما از پیشاهنگی یوونتوس در سری A زنان چیزی نشنیده باشد.

 

دختران بی‌ادعای یووه آنقدر درخشیده‌اند و با کمترین مواهب فوتبالی خود را وصلِ تاریخ این باشگاه پرافتخار کرده‌اند که تنها در عرض 4 سال موفق شده‌اند وزنِ ویترین افتخارات موزه باشگاه یوونتوس را سنگین‌تر کنند.

 

یاران ریتا گوارینو در هفدهمین هفته رقابت‌های سری A زنان آنقدر به تیم بخت‌برگشته پینک‌باری گل‌زدند تا سرخ‌پوشان باری کماکان جایگاه فاجعه‌بارشان در انتهای جدول را حفظ کنند؛ درست نقطه مقابل دخترانِ بانوی‌پیر که در هفدهمین بازی این فصل‌شان، هفدمین پیروزی خود را در روزی فراموش نشدنی در اواخر ماه بهاریِ مارس جشن گرفتند.

 

لینا هرتیگ مهاجم 25 ساله و سوئدی یووه که در هفته‌های اخیر زندگی‌ شخصی‌اش حاشیه‌ها و توجهات زیادی را به خود جلب کرده در ادامه روند گلزنی‌هایش، جشنواره گل یوونتوس را در دقیقه 11 بازی افتتاح کرد و فرش قرمز را برای ورود سایر هم‌تیمی‌هایش در محوطه جریمه باری پهن کرد.

 

یازده دقیقه بعد وقتی هموطن هرتیگ، لیندا سمبرانت نیز توپ را وارد دروازه باری کرد، بعدازظهر سوئدی وینوو به رنگ زرد درآمد تا یک مدافع و یک مهاجم از تیم ملی سوئد با لباس سیاه و سپید، یووه را پیشتاز مطلق این دیدار کنند. این اقتدار اسکاندیناوی آنقدر برای شاگردان کریستیانا میتولا ترسناک جلوه کرد که در اوایل نیمه دوم مارته انلید مهاجم نروژی باری نیز تصمیم به مشارکت در حماسه‌سازی اسکاندیناوی وینوو گرفت و با یک گل به خودیِ حمایت‌بخش، اتفاقی جالب‌توجه را در این بازی رقم زد.

 

این اما پایانِ نمایش ناخواسته سوئدی‌ها در این بازی نبود. 5 دقیقه بعد از سه گله شدن یوونتوس، امه‌لیه هلم‌وال تنها سوئدیِ تیم پینک‌باری نیز در یکی از معدود حملات این تیم بر روی دروازه یووه، موفق شود سریال اسکاندیناوی این بازی را استمرار بخشد و نتیجه را سه بر یک کند.

 

هرچند انقلابِ باسوادها (یکی از القاب کشور سوئد) مهم‌ترین اتفاق این بازی تا اوایل نیمه دوم بود اما با وزش طوفانی مهیب و ایتالیایی در عرض تنها 24 دقیقه، دیگر هیج اثری از آن در بازی باقی نماند تا کریستیانا جیرِلی خانم‌گلِ فعلی رقابت‌های سری A زنان و امید نخست گلزنی در آتزوری با خلق پوکری استثنایی باشگاه با 20 سال قدمتِ پینک‌باری را تار و مار کند.

 

در لحظات پایانی بازی، آندره‌ا استاشکووای آماده در این روزها و سچیلیا سالوای نیز به گل‌های یوونتوس در این بازی افزودند تا با نابودیِ کامل باری، دختران بیانکونری خالقِ تابلویی هیجان‌انگیز و ماندگار در تاریخ نوپای این تیم ثبت کنند.

 

 

 

ریتا گوارینو سرمربی یووه پس از پایان این دیدار با تقدیر از نمایش شاگردانش در مقابل باری گفت:

 

در بسیاری از لحظات بازی ما ایفاگر نمایشی کم‌نقص، عالی و صبورانه در مقابل تیمی بودیم که به شدت بسته بازی می‌کرد. در نیمه اول می‌توانستیم گل‌های بیشتری نیز به ثمر برسانیم که این به‌خاطر تحرک بالای بازیکنان و گردش بسیار خوب توپ توسط آنها در زمین بود. جیرلی در نیمه اول کمی کم‌دقت بود اما عدم موفقیتش در گلزنی باعث شد تا او عطش دو برابری برای گلزنی پیدا کند. او آنقدر به تلاش‌هایش در زمین ادامه داد و منتظر لحظه موعود ماند تا بالاخره توانست آن گل‌های خیره‌کننده را به ثمر برساند.
وقفه سه هفته‌ایِ پیش‌رو (به خاطر بازی‌های ملی) عملاً فرصت حضور همزمان تمام بازیکنان در تمرینات را از ما خواهد گرفت و تنها یک هفته پیش از دیدار مقابل ساسوئولو شاهد حضور همه آنها در کنار هم خواهیم بود. پس از بازگشت بازیکنان از دیدارهای ملی شرایط و میزان آمادگی‌شان را ارزیابی خواهیم کرد تا از مناسب‌ترین نفرات برای رویارویی با ساسوئولو استفاده کنیم.
امروز دخترانِ من نشان دادند که چقدر کم‌نظیر و فوق‌العاده هستند. آنها در زندگی روزمره‌شان نیز به سختی تلاش می‌کنند و برای نشان دادن توانمندی‌هایشان از هیچ چیز دریغ نمی‌ورزند. ما در یوونتوس یک گروه متحد هستیم؛ مجموعه‌ای که یک هدف مشترک و بزرگ داریم، هرچند در دنیایی کوچک (به نسبت فوتبال مردان) توپ می‌زنیم.

 

زنان یووه با این پیروزی همچنان قاطعانه و با 6 اختلاف امتیاز نسبت به روسونری، به تنهایی مالکِ صدر جدول رقابت‌های این فصل سری A زنان هستند. یوونتوسی‌ها سه هفته دیگر و در روز یکشنبه بیست و نهم فروردین‌ماه مهمانِ ساسوئولوی سخت‌کوشی خواهند بود که با 40 امتیاز در رده سوم قرار دارد و در تعقیب میلان و یووه است.

 

در روزهایی که اوضاع بر وفق مراد مردان یوونتوس نیست و شاگردان آندره‌ا پیرلو زیر تازیانه‌های سهمگینِ انتقاد هواداران و رسانه‌ها قرار دارند، گل‌باران روحیه‌بخش تیم زنان یوونتوس تداعی‌گر گذاشتن مرحم توسط دستان لطیف و پر مهر دخترانِ بانوی‌پیر بر زخم‌های پلوخون گرفته بر کالبد مردان یوونتوس شد.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
ساغر واحد
ساغر واحد«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: